Παρέα με τις stringless Καλοκαιρινή εκδήλωση με τους Da capo combo Καλοκαιρινή γιορτή 2018 Από την Ένωση "Μαζί για το παιδί" Γενική Συνέλευση Δ.Σ. Ραντεβού με την Παράδοση! Η παρέλαση της 25 ης Μαρτίου! Πλανήτης 2030! CIRCUS TIME ! Τσικνοπέμπτη 2018 Κοπή Βασιλόπιτας 2018. Χριστούγεννα 2017! Μια βραδιά παρέα με τις Fortissimo! Καλοκαιρινή γιορτή 2017 "Η Μηλιά στην αυλή του βασιλιά" Let's do it Greece. Διασκεδάζοντας με ένα πυτζάμα πάρτυ! Αποκριάτικες αποστολές Νο 1! "Χριστουγεννιάτικοι μπελάδες"στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας! Το λυπημένο αρκουδάκι του Ευγένιου Τριβιζά. Στο εργοστάσιο αρτοζαχαροπλαστικής! Η ανάπτυξη του λόγου στις κρίσιμες ηλικίες των 2,5-6 ετών. Μέτρηση Διαθλαστικής ικανότητας ματιών των νηπίων. Επίσκεψη στη γειτονιά του σχολείου μας! Καλοκαιρινές θεατρικές παραστάσεις! Για μια ομαλή μετάβαση στην επόμενη σχολική βαθμίδα. Μια μικρή μουσική παράσταση! Στο μουσείο ολοταχώς! "Τέσσερα βαζάκια ταξιδεύουν.." Ραντεβού με την Παράδοση! Οι κηπουροί της Μέριμνας! Αποκριάτικα ξεφαντώματα 2016! "Οι μουσικοί... της Βρέμης στο σχολείο μας" Οι πρώτες προσπάθειες που αφορούν τη γραφή! Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2015! "Αγάπη Παντού".. Mία χειμωνιάτικη εκδήλωση αγάπης και ανθρωπιάς. Συζήτηση και ενημέρωση για την ενδοοικογενειακή βία. Στο δημοτικό Ωδείο της πόλης μας! Επίσκεψη οδοντιάτρου στο σχολείο μας. Πράξεις αγάπης.. Επίσκεψη στη γειτονιά 2015! Καλοκαιρινή αποχαιρετιστήρια γιορτή των παιδιών! Εκλογές Διοικητικού Συμβουλίου -Μάϊος 2015. Απόκριες 2015 Φιλανθρωπική εκδήλωση της Μέριμνας Χριστούγεννα 2014

Page 1 of 8

Επιστημονικές έρευνες για τον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Ενημερώθηκε 11/02/2019

 

Τα προσχολικά χρόνια –από τη γέννηση μέχρι τα έξι- συνιστούν τη «χρυσή εποχή» για τον άνθρωπο, εποχή κατά την οποία ο ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έχει εκπληκτικές ικανότητες μάθησης. Πιο συγκεκριμένα κατά την προσχολική ηλικία πραγματοποιείται η βασική νευρωνική «καλωδίωση» του εγκεφάλου.

Εγκαθίστανται δηλαδή στον εγκέφαλο τα βασικά νευρωνικά κυκλώματα, που αποτελούν την υλική βάση της μνήμης, της μάθησης, των συγκινήσεων, της σκέψης και της πνευματικής ζωής γενικότερα.

Η οικογένεια με την άτυπη εκπαίδευση και τα κατάλληλα ερεθίσματα που προσφέρει και η θεσμοθετημένη αγωγή που προσφέρει το σχολείο (εννοούμε και τα προσχολικά κέντρα) παίζουν τεράστιο ρόλο στο πώς ο εγκέφαλος «καλωδιώνεται» για τη ζωή. Η ποιότητα και ο πλούτος των πρώιμων εμπειριών και του περιβάλλοντος  μέσα στο οποίο ζει και αναπτύσσεται το παιδί κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του είναι αυτά τα οποία καθορίζουν την συμπεριφορά του και την νοητική του ανάπτυξη. Στέρηση κατάλληλων ερεθισμάτων στις ηλικίες 0-6 μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ΕΛΛΙΠΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ των αντίστοιχων περιοχών του εγκεφάλου , με προφανείς αρνητικές επιπτώσεις στη μελλοντική ανάπτυξη του ατόμου. Επίσης ,οι όποιες παρεμβάσεις μας προσέχουμε να μην έρχονται σε σύγκρουση με τη φυσιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου και συνεπόμενα των ικανοτήτων του παιδιού.

Συνοψίζοντας:

  • Μέσα σε ένα κατάλληλα οργανωμένο περιβάλλον στο ΣΧΟΛΕΙΟ αφήνουμε το παιδί να δρα, να παίζει, να εργάζεται αυτόνομα, να χρησιμοποιεί τις αισθήσεις του για να εξερευνήσει και να μάθει.
  •  Στο ΣΠΙΤΙ φροντίζουμε να ακούμε τα παιδιά μας και να τους προσφέρουμε ποιοτικό χρόνο εντός και εκτός σπιτιού φέρνοντας τα από νωρίς σε επαφή με τους συνομηλίκους τους, δίνοντας προτεραιότητα στην ανάπτυξη των  κοινωνικών τους δεξιοτήτων .
  • Ως ενήλικες (είτε ως γονείς είτε ως εκπαιδευτικοί φορείς) προσέχουμε να μην έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις από τα νήπια και αυτά που τους ζητούμε ή τους δίνουμε να παίξουνε ,να συμβαδίζουν με τα κύρια χαρακτηριστικά της ηλικίας τους αλλά και τις ανάγκες τους.