Ραντεβού με την Παράδοση! Η παρέλαση της 25 ης Μαρτίου! Πλανήτης 2030! CIRCUS TIME ! Τσικνοπέμπτη 2018 Κοπή Βασιλόπιτας 2018. Χριστούγεννα 2017! Μια βραδιά παρέα με τις Fortissimo! Καλοκαιρινή γιορτή 2017 "Η Μηλιά στην αυλή του βασιλιά" Let's do it Greece. Διασκεδάζοντας με ένα πυτζάμα πάρτυ! Αποκριάτικες αποστολές Νο 1! "Χριστουγεννιάτικοι μπελάδες"στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας! Το λυπημένο αρκουδάκι του Ευγένιου Τριβιζά. Στο εργοστάσιο αρτοζαχαροπλαστικής! Η ανάπτυξη του λόγου στις κρίσιμες ηλικίες των 2,5-6 ετών. Μέτρηση Διαθλαστικής ικανότητας ματιών των νηπίων. Επίσκεψη στη γειτονιά του σχολείου μας! Καλοκαιρινές θεατρικές παραστάσεις! Για μια ομαλή μετάβαση στην επόμενη σχολική βαθμίδα. Μια μικρή μουσική παράσταση! Στο μουσείο ολοταχώς! "Τέσσερα βαζάκια ταξιδεύουν.." Ραντεβού με την Παράδοση! Οι κηπουροί της Μέριμνας! Αποκριάτικα ξεφαντώματα 2016! "Οι μουσικοί... της Βρέμης στο σχολείο μας" Οι πρώτες προσπάθειες που αφορούν τη γραφή! Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2015! "Αγάπη Παντού".. Mία χειμωνιάτικη εκδήλωση αγάπης και ανθρωπιάς. Συζήτηση και ενημέρωση για την ενδοοικογενειακή βία. Στο δημοτικό Ωδείο της πόλης μας! Επίσκεψη οδοντιάτρου στο σχολείο μας. Πράξεις αγάπης.. Επίσκεψη στη γειτονιά 2015! Καλοκαιρινή αποχαιρετιστήρια γιορτή των παιδιών! Εκλογές Διοικητικού Συμβουλίου -Μάϊος 2015. Απόκριες 2015 Φιλανθρωπική εκδήλωση της Μέριμνας Χριστούγεννα 2014

Δραστηριότητες

Πρόσφατες μελέτες σχετικές με την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών, έδειξαν ότι τα κύτταρα του εγκεφάλου διαμορφώνονται στην ηλικία των 0-8 χρόνων, το 80% της οποίας διαμορφώνεται στην ηλικία των 5 χρόνων. Σ’ αυτές τις ηλικίες ο εγκέφαλος είναι βιολογικά προετοιμασμένος για κάποια ερεθίσματα γι’ αυτό και τα αποζητά. Με άλλα λόγια ο εγκέφαλος μέχρι αυτές τις ηλικίες προγραμματίζει όλες τις δομές. Δηλαδή μαθαίνει με αυτόματα τρόπο.

Το Νέο Πρόγραμμα για το Νηπιαγωγείο στηρίζεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις που θέλουν τη γνώση να ανακαλύπτεται! Στο νηπιαγωγείο πλέον ασχολούμαστε με θέματα που έχουν αφετηρία τις βιωματικές εμπειρίες και ανησυχίες των παιδιών. Οι περισσότερες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στηρίζονται στη ζωντανή εμπειρία, στην πρωτοβουλία, την έρευνα. Στοιχεία που προάγουν τη γνώση. Μια γνώση «ζωντανή» με ουσιαστικό για τα παιδιά περιεχόμενο, μια εμπειρία ζωντανή που προσελκύει το ενδιαφέρον τους και μέσω της οποίας το παιδί μαθαίνει ενεργητικά. Για να μπορούμε όμως να μιλάμε για ζωντανή γνώση, φροντίζουμε να ακολουθούμε ένα πρόγραμμα ευέλικτο που αφήνει περιθώρια σε νέες προκλήσεις της καθημερινής ζωής. Και ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε κάθετι καινούργιο που μπορεί να αφυπνίσει τη σκέψη των παιδιών.

Μία επίσκεψη στο Μουσείο, δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη γνώση του παρελθόντος. Μια επίσκεψη σε χώρους λαϊκού πολιτισμού δίνει της ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν την λαϊκή τέχνη. Ένας περίπατος στη γειτονιά του σχολείου, μας δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε το άμεσο και οικείο περιβάλλον όπου ζούμε.

Έτσι καταφέρνουμε να αποκτήσουμε γνώσεις με όλες μας τις αισθήσεις!

Γι’ αυτό λοιπόν στην αρχή του σχολικού έτους κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων των προνηπίων φροντίζουμε να οργανώνουμε τις ακόλουθες δράσεις:

  • Περίπατος στη γειτονιά μου
  • Γνωριμία με τα μουσικά όργανα –Ωδείο Καβάλας
  • Επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Καβάλας
  • Επίσκεψη στο Λύκειο Ελληνίδων
  • Γνωριμία με το γειτονικό Νηπιαγωγείο για μια ομαλή μετάβαση
  • Εκδρομή στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

 

Καλωσορίσατε

 

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο «μικρό σχολείο». Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, που έφτιαχνα στο «μικρό σχολείο».
Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα: 


Να μοιράζομαι τα πάντα.
Να παίζω τίμια.
Να μη χτυπώ τους άλλους.
Να βάζω τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκα.
Να καθαρίζω τις τσαπατσουλιές μου.
Να μην παίρνω τα πράγματα που δεν είναι δικά μου.
Να λέω συγνώμη, όταν πληγώνω κάποιον.

Να πλένω τα χέρια μου πριν από το φαγητό.
Να κοκκινίζω.
Να ζω μια ισορροπημένη ζωή. να μαθαίνω λίγο, να σκέπτομαι λίγο, να σχεδιάζω, να ζωγραφίζω.
Να τραγουδώ, να χορεύω, να παίζω και να εργάζομαι κάθε μέρα από λίγο.
Όταν βγαίνω έξω στον κόσμο, να προσέχω την κίνηση, να κρατιέμαι από το χέρι και να μένω μαζί με τους άλλους. 
Να αντιλαμβάνομαι τα θαύματα.

Όλα όσα ξέρω βρίσκονται κάπου εδώ μέσα.
Ο χρυσός κανόνας: η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής. η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή.

Robert Fulghum
Αυτή είναι η φιλοσοφία του σταθμού μας και έτσι προχωρούμε.

 

Πριν από μια δεκαετία ,δε φανταζόμασταν ότι θα μπορούσαμε να μάθουμε τόσα πολλά πράγματα για το παιχνίδι. Τώρα έχει ξεκινήσει μια νέα εποχή ερευνών. Τα αποτελέσματα της αρχίζουν να δείχνουν γιατί το παιχνίδι είναι η βασική “απασχόληση” της παιδικής ηλικίας. Το όχημα για  την ενίσχυση του αυτοσχεδιασμού και της συνδυαστικής σκέψης, ο πρώτος φορέας συστημάτων κανόνων..

Το παιχνίδι δεν αποτελεί μια μηχανιστική διαδικασία. Μαθαίνεται! Η σημασία του παιχνιδιού έχει ευρύτατα αποδειχτεί ως κύριο μέσο ανάπτυξης γνωστικής, σωματικής και κοινωνικής των παιδιών.

Εσείς, σκεφτήκατε ποτέ ότι το παιχνίδι είναι μία από τις σημαντικότερες δραστηριότητες με τις οποίες ασχολούνται τα παιδιά καθώς μεγαλώνουν και αναπτύσσονται; Ξέρατε ότι το παιχνίδι συμβάλλει θετικά στη σχολική μαθησιακή διαδικασία; Ότι είναι ένας από τους σημαντικότερους  παράγοντες της αλληλεπίδρασης ενός παιδιού με τα άλλα παιδιά; Ξέρατε ότι η γλωσσική ανάπτυξη μπορεί να ενισχυθεί μέσα από το παιχνίδι των παιδιών;

Αν παρατηρήσετε το παιδί σας την ώρα που παίζει, τότε θα ανακαλύψετε τις μαθησιακές διαδικασίες από τις οποίες περνά σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης του. Και αν ασχοληθείτε σοβαρά με την ανάπτυξη του, τότε ίσως βιώσετε και εσείς τα ίδια μαγικά συναισθήματα που βιώνει και το παιδί σας.

Ας παίξουμε λοιπόν!

Edgar Klugman

 

Καθηγητής Προσχολικής Εκπαίδευσης

 

Απόσπασμα από το βιβλίο «Έξυπνα παιδιά, Έξυπνα παιχνίδια »